MOBILITÁS csomag, és értelmezése

 

A 2020-ban  a fuvarozó szakmára a COVID 19 vírus okozta gazdasági recesszión kívül talán a MOBILITÁS csomagnak volt a legnagyobb hatása. 

Az eredeti AETR rendeletet átírta az 561-es rendelet, majd az idő előrehaladtával azt is módosították párszor, mígnem megjelent  a 165/2014/EU rendelet. ( digitális tachográf rendelet néven is szoktuk emlegetni.)

De a technika tovább fejlődött, és a jogalkotók és a jogalkalmazók is belátták, hogy szükséges pontosítani, és az „élethez igazítani” a vezetési és pihenőidőkről szóló rendeletet.

A pontos neve: AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2020/1054 RENDELETE

(2020. július 15.)

az 561/2006/EK rendeletnek a maximális napi és heti vezetési időre, a minimum szünetekre, valamint a napi és heti pihenőidőre vonatkozó minimumkövetelmények tekintetében és a 165/2014/EU rendeletnek a menetíró készülékkel történő helymeghatározás tekintetében történő módosításáról.

A MOBILITÁS csomag 16 A/4 oldal terjedelmű. Az első 5 oldalon (36) bekezdésben   „fényezik” a rendelet nagyszerűségét, és hogy mennyi problémára ad megoldást.

  • Az 1. cikk 20 pontba szedi, hogy az 561/2006/EK rendelet  miként módosul.
  • A 2. cikk 12 pontban sorolja fel a 165/2014/EU módosításait.
  • A 3. cikk tetszik a legjobban, mert az csak azzal foglalkozik, hogy a módosítások mikor lépnek hatályba.

Vannak, amelyek 2020. 08.20-tól érvényesek. Pillanatnyilag számunkra ezek a legfontosabbak, mert azokkal a szabályokkal, amelyek csak 2024.12.31-én, vagy 2026.július 1-én lépnek hatályba, most még nem érdemes foglalkozni. Ilyen pl. az, hogy jelenleg az aktuális és az elmúlt 28 napra kell tudni elszámolni minden perccel a gépkocsivezetőknek,  56 napra emelik.

Nos akkor lássuk a 2020.08.20-tól érvényes új szabályokat: