Újabb ellenőrzőoszlopok Németországban. Minden szövetségi út díjköteles lesz!

Honlapunk rendszeres olvasói már tudnak arról, hogy 2018. július 01-től Németországban kibővítik a fizetős utak hálózatát. Ettől az időponttól már szinte valamennyi B jelű szövetségi úton is fizetni kell azok használatáért.

Az útdíj megfizetését fixen telepített, 4 m magas, kék oszlopokba telepített eszközökkel ellenőrzik. Tavaly elkezdődtek a munkálatok,  ma már mintegy 600 db ilyen oszlopot láthatunk, elsősorban az újonnan fizetőssé váló utak mentén. Pl. a magyar fuvarozók körében is népszerű Suben-München B 388-as úton 6 db ilyen oszlop van kihelyezve. 

Az ellenőrzőoszlopok kizárólag azt ellenőrzik, hogy a legalább 7,5 tonna megengedett teljes súlyú díjköteles járművek után szabályszerűen megfizették-e az autópályadíjat. 

Amennyiben a jármű fel van szerelve járműkészülékkel ( Toll Collect), és az be van kapcsolva, úgy ellenőrzésre kerül, hogy a járműkészüléken a megfelelő tengelyszámot és az aktuális súlyt állították-e be.

Műszaki tekintetben az ellenőrzőoszlopok hasonló funkcionalitásúak, mint az autópályákon felszerelt ellenőrzőhidak. A jármű ellenőrzőoszlop melletti elhaladásakor felvétel készül a teljes járműről, az oldaláról és a rendszámtáblájáról. Adatok helyességéért a fuvarozó cég és a járművezető felel. Amennyiben valamennyi adat a valóságnak megfelelő, és az autópályadíj szabályszerűen megfizetésre került, úgy a képeket törlik.

Ha az autópályadíj szabályszerű megfizetése nem volt megállapítható, azt a ténylegesen megtett díjköteles útszakaszra utólag beszedik. Amennyiben ez a ténylegesen megtett útszakasz nem állapítható meg, akkor az autópályadíjat utólag, menetenként 500 kilométer útszakaszra vonatkozóan állapítják meg.

A Szövetségi Teherforgalmi Hivatal (BAG) kiértékeli a büntetés szempontjából releváns információkat, és adott esetben pénzbüntetési eljárást indít. Pénzbírság 20.000 euróig terjedő összegben szabható ki. Forrás: http://www.toll-collect.de

Megkockáztatom, hogy rövidesen kibővítik a sebesség ellenőrzési funkcióval is, mert Németországban csak maximum 60 km/h sebességgel szabad(na) közlekedni ezen utak jelentős részén.

Azzal az intézkedéssel, hogy fizetni kell a „bundás” utak használatáért is, valószínű, hogy csökken azok zsúfoltsága, és az autópályákra vissza terelődik ezen utak  teherforgalmának jelentős része.

Csatolmányban megtaláljátok letölthető , PDF formátumban a Toll Collect Használati tájékoztatót. 

Kis András / 2018.06.12