Gyakorlatban

2018. 06. 12.
ellenőrzőoszlop
Honlapunk rendszeres olvasói már tudnak arról, hogy 2018. július 01-től Németországban kibővítik a fizetős utak hálózatát. Ettől az időponttól már szinte valamennyi B jelű szövetségi úton is fizetni kell azok használatáért.
2018. 06. 10.
Toll Collect
2018. június 01-től a toll collect készülékkel felszerelt gépkocsik vezetőinek egy újabb fontos feladata van, amikor először Németországba érkeznek. Legkésőbb 2018. július 01-ig a Toll Collect készülékeket át kell állítani. 
2017. 12. 19.
Hó letakarító állvány
A közösségi oldalakon megszaporodtak a havas tájat, behavazott kamionokat ábrázoló képek. Ez így Mikulás után nem rendkívüli itt Európában.
2017. 12. 10.
Útdíj fizetés Európa országaiban
A gépkocsivezetők és fuvarozó vállalkozók szerint is egy roppant kellemetlen dolog, hogy Európa legtöbb országában útdíjat kell fizetni.
2017. 11. 09.
Frissítik a Toll Collect készülékek szoftverét, mást látunk majd a kijelzőn.
Frissítik a Toll Collect készülékek szoftverét, mást látunk majd a kijelzőn.
2017. 10. 29.
Tehergépkocsikra vonatkozó tilalmak Németországban
A magyar fuvarozók számára az egyik legfontosabb célország, illetve tranzit ország is Németország. A nehéztehergépkocsik közlekedési tilalmát a német KRESZ, a Stvo. tartalmazza.( Auszug aus der Straßenverkehrsordnung - § 30 Abs. 3 und 4 StVO)
2017. 09. 03.
Zöld áram a kamionoknak
Zöld áram a kamionoknak! Azoknak a kollégáknak, akik nyitott szemmel járják a Hegyeshalom-Suben útvonalat, bizonyára feltűnt, hogy 2017. május 03. óta az S1 úton Schwechaton a magyar kamionosok által kedvelt ÖMV-s parkolóban, és az A1 Kesselhof ASFINAG parkolóban megjelentek a hűtős kamionokat zöld villanyárammal ellátó terminálok.
2017. 08. 01.
Kamionstop Luxemburgban
Luxemburg földrajzi elhelyezkedésénél és méreténél fogva speciális helyzetben van a kamionstop szempontjából. A kicsi országot nyugat és észak felől Belgium, keletről Németország, délről Franciaország határolja.
2017. 07. 16.
Île-de-France kamionstop
A nyári kamionstop kapcsán gyakran fölvetődik egy Párizs környéki „specialitás”, ami a legtöbb tilalmi listában csak szövegesen lehet megtalálni. Ezeken a szakaszokon TILOS kamionnal közlekedni a táblázatban megjelölt időszakban.
2017. 06. 18.
Tranzit Svájcon keresztül
A minap (is) Svájcban jártunk, és a határon egy török kollégával találkoztunk, aki kétségbeesetten szaladgált össze vissza, életében először járt erre. Az ő „heroikus küzdelme”, és patakokban csorgó verítéke láttán született meg az elhatározás, hogy írjunk pár sort a svájci tranzitról.
2017. 06. 10.
Nyári  „kamionstop”
A kamionstopot a turisták védelmére vezették be. Bár erről a legtöbb kamionosnak az a véleménye, hogy inkább bennünket kellene védeni a sok kisautóstól.A hétvégéken megélénkül a személyautós forgalom, és ekkor a kamionok kitiltásával próbálják a zsúfoltságot csökkenteni.
2017. 05. 21.
Éjszakai – kamionos - munkavégzés szabályozása
A közelmúltban több kérdést is kaptunk az éjszakai munkavégzés szabályozásával kapcsolatban. Ez a témakör is hasonlít a heti pihenőidők ( 45 órás, vagy annál hosszabb ) gépkocsiban való eltöltésének tilalmához. Eddig is létezett a szabály, csak nem foglalkoztak a betartatásával, nem büntettek érte, ha megszegte a gépkocsivezető.
2017. 02. 14.
 Mont Blanc és a Frejus alagút
Az Alpok Európa legmagasabb hegysége, legmagasabb pontja a Mont Blanc: 4808 m.  Kamionnal természetesen nem lehet a csúcsot megközelíteni, még gyakorlott hegymászóknak is komoly kihívást jelent.
2017. 01. 06.
Környezetvédelmi zónák Európa szerte
Európában egyre több országban, városban tapasztalhatjuk, hogy a környezetvédelem égisze alatt olyan övezeteket hoznak létre, ahová nem hajthat be minden gépkocsi, illetve a behajtásukat alacsony káros anyag kibocsájtáshoz kötik. A magyar gépkocsivezetők által jól ismert két rendszerről már korábban írtunk. 
2016. 12. 12.
Rakomány elhelyezése
A gépkocsivezető egyik fontos feladata, hogy gondoskodjon a rakomány megfelelő elhelyezéséről. Nemzetközi gépkocsivezetőnek nem feladata a rakodás,  csak annak irányítása! A legegyszerűbb eset az, amikor teljes rakományt viszünk 'A' pontból 'B' pontba, és az áru EUR palettákra van felrakva, azokra fóliával rögzítve, egyforma magas, és minden paletta közel egyenlő súlyú.
2016. 12. 10.
A földrajzi koordináta-rendszer
Nincsen új a nap alatt! Mint sok más dologra, így a földrajzi koordináta-rendszerre is igaz, hogy már az ókori görögök is ismerték, használták. Egy földrajzi hely szélességgel és hosszúsággal történő meghatározását, illetve az elnevezéseket már Hipparkosz (i. e. 190–125) is használta geográfiai munkájában. Ptolemaiosz (i. sz. 2. sz.) Almageszt című munkájában közel 8000 település, sziget, tájékozódási pont koordinátáit adta meg. Elsőként Dikaiarkhosz (i. e. 3.
2016. 11. 11.
Hazai vizeken - Kompozás Esztergom és Párkány között
Ez év szeptember 9-én átadták a teherkomp átkelőt Esztergom és Párkány között. Az 1,1 milliárd forintos beruházással egy nap 150-200 kamion is átkelhet a Dunán. A teherkomp maximum 25 darab 40 tonnás kamion szállítására alkalmas. Mindezt 1800 négyzetméter rakfelületen.
2016. 10. 13.
Közúti ellenőrzés-Bitte Folgen
A közúti ellenőrzés szenvedő alanyának lenni a kamionos munka árnyoldalaihoz tartozik. Aki rendszeresen vezet, előbb-utóbb biztosan bele fut egy ilyenbe. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 44. §-a határozza meg, hogy a közúti közlekedéssel kapcsolatos ellenőrzési feladatokat mely hatóságok láthatják el.
2016. 08. 25.
Mi a DAF Akadémián végeztünk! - DAF EcoDrive+ képzéssel a jövő útján!
Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF márka, és ez nem a véletlen műve. A  DAF Hungary Kft.,  2015-ben is megőrizte vezető pozícióját a hat tonna össztömeg feletti tehergépkocsik jelentős növekedést mutató magyarországi piacán.

Oldalak