Tachográf

2024. 11. 24.
  56 NAP LESZ AZ ELSZÁMOLÁSI KÖTELEZETTSÉG, TACHOGRÁFOK CSERÉJE
  A 2020/1054/EK rendelet, közismertebb nevén a Mobilitás csomag 2024. december 31-i határidővel kettő fontos dolgot ír elő. Az egyik: a nemzetközi forgalomban résztvevő 3,5 tonnánál nagyobb teherautókban és autóbuszokban ki kell cserélni a korongos tachográfokat  GEN. 2 ( második generációs ) digitális tachográfokra.
2022. 01. 04.
okos tachográf intelligens tachográf
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2020/1054 RENDELETE (2020. július 15.) az 561/2006/EK rendeletnek a maximális napi és heti vezetési időre, a minimum szünetekre, valamint a napi és heti pihenőidőre vonatkozó minimum követelmények tekintetében és a 165/2014/EU rendeletnek a menetíró készülékkel történő helymeghatározás tekintetében történő módosításáról. 
2021. 08. 21.
Kezdőország-célország beadása a tachográf készülékbe
A tachográf kártyák adatainak kiértékelése során gyakori hiba, hogy a gépkocsivezető nem, vagy késve adja meg a kezdő, illetve a célországot.
2019. 06. 09.
Amikor korongos és digitális tachográffal szerelt gépkocsit is vezetsz
Az idő előrehaladtával lassan kikopnak a korongos, azaz analóg tachográffal szerelt gépkocsik a használatból. Elsősorban a nemzetközi forgalomból szorulnak ki, de belföldön még találkozhatunk velük.  
2016. 07. 26.
Gépjárművezetői kártya cseréje
A 165/2014-es EK rendeletben ez olvasható: A járművezetői kártyák kiállítása: “1) A járművezetői kártyát a járművezető kérésére annak a tagállamnak az illetékes hatósága állítja ki, amelynek területén a járművezető szokásos tartózkodási helye található.
2016. 07. 23.
Visszaírás a vezetői kártyára
A 165/2014/EK rendelet egyértelművé tette, hogy a vezetői kártyára mikor, és mit kell visszaírni.  „A tagállamok nem írhatják elő a járművezetők számára annak követelményét, hogy dokumentálják a jármű elhagyása során végzett tevékenységeiket.” (34. cikk 3.
2015. 11. 01.
Tachográf korong kitöltése
Nemzetközi fuvarozásban egyre kevesebb a „korongos” autó, de belföldeseknek még érdekes lehet.   A tachográf korong szabályos kitöltése rendkívül fontos feladata a gépkocsivezetőnek. Sok büntetést már azzal is elkerülhetünk, ha a korongjaink szabályosan vannak kitöltve. Ha a "közeg" azt látja,  hogy még egy korongot sem tudunk kitölteni, akkor ott  bizonyára érdemes más hiányosságokat is keresni!
2015. 07. 23.
DIGITÁLIS tachográfok kezelése
Kicsi gyermekeimnek szoktam mondani: Ha egy új műszaki eszközt vesztek kézbe, célszerű elolvasni a kezelési útmutatót! Abból sok kérdésre megvan a válasz, sőt sok kérdés eleve föl sem merül!
2015. 07. 23.
Digitális tachográfok kezelése II.
A digitális tachográfok kezelése I. részben megismerkedtünk a készülék főbb jellemzőivel, a reggeli elindulással. Következzenek a nap folyamán előforduló „események”!
2015. 07. 02.
Egyperces szabály
A tachográfok beszerelésére, üzemeltetésére    vonatkozott a 3821/85/EGK szabályozás. Ezt fölváltotta a  1266/2009/EU RENDELETE (2009. december 16.).a közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről szóló 3821/85/EGK tanácsi rendeletnek a műszaki fejlődésre figyelemmel történő tízedik kiigazításáról.
2015. 06. 26.
Vezetői kártya és fedélzeti egység letöltése
Az 561/2006/EK rendelet előírja, hogy a vezetői kártyán,és a fedélzeti egységen lévő adatokat időnként le kell tölteni.
2015. 06. 26.
TIBI kedvence… Pihenő kiterjesztése
Kamionos barátom feleségétől idézek: „Tibi a kamionozásból a legjobban a 66 órás pihenőt szereti!” Nagyon jó gondolat! De honnét is van ez a 66 órás pihenő?