Sinsheim technikai múzeumban jártunk a 24-es pihenő alatt!

Németországban az A6-os autópálya mellett található az egyik leghíresebb, legnagyobb közlekedés témájú múzeum  Európában, ahol rengeteg Oldtimer autót, motort, repülőt, haditechnikai eszközt és sok más érdekességet találhat a technikai finomságok iránt érdeklődő látogató. Már sok éve szerettem volna megnézni, de eddig nem volt rá megfelelő alkalom. Szombaton este 10 óra körül sikerült itt megállnunk.

Aki erre jár, láthatja az autópályáról a két fő attrakciót a TU 144, és a CONCORDE repülőgépeket, de ezeken kívül rengeteg érdekes jármű is megbújik a zajvédő falak mögött. Érdemes egy egész napot rászánni a múzeumlátogatásra. Családi programnak is kiváló, és több kamionossal is találkoztunk a múzeumban.

„A Technik-Museum Sinsheim (helyesen írva: "Technik Museum Sinsheim" lenne, korábban "Auto- und Technikmuseum") egy 1981-ben megnyitott múzeum a baden-württembergi Sinsheimben. A fő attrakció, a két szuperszonikus repülőgép, a Concorde és a Tupoljev Tu-144 mellett a régi autók és személygépkocsik nagy gyűjteménye, melynek kezdeményezője és alapítója Eberhard Layher vállalkozó volt.” (Wikipédia)

 

 

Technik Museum Sinsheim 

Museumsplatz, 74889 Sinsheim 

Tel.: 0049 7261-9299-0, 

Honlap: https://sinsheim.technik-museum.de/en/

Nyitva az év minden napján!

N 49.239078 E 8.89732843

 

 

Az A6-os autópálya 33B lehajtójánál lehet megközelíteni a SHELL benzinkutat, itt nincs sok hely kamionok számára, de a pálya másik oldalán az ESSO benzinkútnál hatalmas kamionparkoló van .

A múzeumhoz közel van egy autohof is, ott 25,-€ a parkolás egy éjszakára. Igaz, 20 € vocer, ez étkezésre elkölthető. A zuhany tiszta, és 4,-€ a hófban, a benzinkutakon csak 3,-€.

Az ESSO kúttól kb. 3 km a múzeum, 30-40 perc alatt nem megerőltető sétával elérhető. Útba esik gyroszos, pizzázó, és az autóhóf is. Ezekben olcsóbb az ebéd, mint a múzeum területén található étkező helyeken. 

A belépőt a főbejáratnál tudjuk megvenni. 24,- € a napijegy, de ha nem akarunk a 3D moziba is bemenni, akkor 19,- € a felnőtteknek.

          

A Sinsheimi Technik Múzeum teljes belépődíja magában foglalja a két teljesen hozzáférhető szuperszonikus sugárhajtású Concorde és Tupolev TU-144 megtekintését, amelyeket a múzeum tetején helyeztek el. A kiállítótermekben mindenki talál felfedezni valót: minden korszak antik autói és motorkerékpárjai, hatalmas gőzmozdonyok , Forma-1 legendák, valamikor száguldó sportautók , rekordjárművek, mint a Blue Flame vagy a Brutus , mezőgazdasági gépek , gigantikus motorok, hadtörténeti kiállítás és még sok más.

           

A múseum shoopban rengeteg emléktárgy, ruházat, makett, F1 relikvia, képeslap, könyv, hűtőmágnes kapható. A kiállító termekben rossz idő esetén is élvezhetjük a kiállított technikai csodákat, csak a haditechnikai eszközök egy része van a szabad ég alatt, és néhány repülőgép.

Vannak éttermek, ahol 8-12,- € egy ebéd, a kávézókban 2-3,- € a kávé. Mosdók ingyenesek, és tiszták. A gyerekek szórakoztatásáról játszótérrel is gondoskodnak. Időnként alkalmi rendezvények is vannak a múzeum területén. Most vasárnap (május 29.) a Németországban kapható E autókból, motorokból, biciklikből volt bemutató. 

                                                 

A látogatást a Concorde-dal és a Tupoljev TU-144-essel kezdtük. Ezeknél szabályozva van, hogy hány ember lehet bent egyszerre, egy számlálókapu biztosítja, hogy ne legyen tömeg a gépek belsejében.

A Concorde az Air France és a British Airways által üzemeltetett szuperszonikus utasszállító repülőgép, amelynek sebessége elérte a 2500 km/h-t, vagyis túlszárnyalta a hangsebesség kétszeresét. Elsőként 1969-ben emelkedett a levegőbe, és 1976-tól 27 éven keresztül állt szolgálatban. Általában a londoni Heathrow és a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről repült a New York-i John F. Kennedy repülőtérre. Sok rekordot felállított, ezek közül a legjelentősebb a London és New York közötti 2 óra, 52 perc és 59 másodperces repülőút volt, 1996. február 7-én.

A Tupoljev Tu-144 szovjet gyártmányú, hangsebesség feletti repülésre képes utasszállító gép volt, a Concorde-ot megelőzve a világon az első. A repülőgépet az Alekszej Tupoljev vezette Tupoljev tervezőiroda fejlesztette ki.

A Tu-144 először 1968. december 31-én szállt fel a Tupoljev OKB Moszkva melletti zsukovszkiji gyárából, két hónappal az Aérospatiale/British Aircraft Corporation által gyártott Concorde előtt. A Tu-144 elsőként 1969. június 5-én lépte át a hangsebességet, és 1970. november 12-én az első utasszállító gép lett, amely átlépte a 2 Mach sebességet. Ezzel korának leggyorsabb utasszállítójává vált.

                                                      

A Blue Flame (Kék Láng) egy amerikai tervezésű és építésű, rakétameghajtású autó, a világ leggyorsabb szárazföldi járműve. Az 58 ezer lóerős csoda több mint 1000 km/h óra végsebességet ért el, és 13 éven át tartotta az autók szárazföldi sebességi rekordját 1 mérföldön és még további 14 éven át 1 km-en is. Továbbá a Blue Flame volt az első szárazföldi sebességrekorder jármű, amely képes volt átlépni a bűvös 1000 km/h-s álomhatárt, valamint az első, amely rakétameghajtású volt.

Mercedes W150/770K Cabriolet ,Hitler páncélozott autója, melyet felvonulások alkalmával használtak. Majdnem 5000 kg-ot nyomott, 230 lóerős volt, így elérte a 140 km/h-s sebességet. 

                                                      

Nelli kb. 300 db fotót készített, ezek közül mutatunk itt néhányat: http://www.kisaetr.hu/galeria/sinsheim-technikai-muzeumban-jartunk-24-es-piheno-alatt

Kis András, 2022.05.30. 

Fotók: Szabó Nelli