561/2006/EK rendelet

2015. 10. 02.
A vezetési-és pihenőidők szabályai – az alapok!
A vezetési-és pihenőidők szabályai – az alapok!
2015. 09. 08.
A tevékenységi módkapcsoló használata
A módkapcsoló tipustól függően más és más: Az analóg (korongos) és a digitális (kártyás) tachográfok is megegyeznek abban, hogy a vezetést automatikusan "húzzák", míg a pihenőt, készenlétet, egyéb munkát nekünk kell kézzel kapcsolnunk. Általában az jellemző, hogy a vezetés után a legtöbb készülék azt a jelet húzza, amire a módkapcsoló legutóbb állítva lett.
2015. 08. 30.
561/2006/EK rendelet
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE(2006. március 15.)a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2015. 07. 02.
Egyperces szabály
A tachográfok beszerelésére, üzemeltetésére    vonatkozott a 3821/85/EGK szabályozás. Ezt fölváltotta a  1266/2009/EU RENDELETE (2009. december 16.).a közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről szóló 3821/85/EGK tanácsi rendeletnek a műszaki fejlődésre figyelemmel történő tízedik kiigazításáról.
2015. 07. 02.
OUT
Mi is az „OUT” a digitális tachográfokon? Az OUT gyakorlatilag a digitális tachográf kikapcsolását jelenti. Pl. akkor, amikor „mentes” tevékenységet végzünk. Vannak olyan helyzetek, amikor az 561-es rendelet erre lehetőséget biztosít. Melyek is ezek? Az 561/2006/EK rendeletben  kettő helyen is szerepelnek:
2015. 07. 02.
45 perc pihenő 2 részletben
Tóth András ( alias Kiscsaládos) barátom tanácsot kért a 45 perces szünettel kapcsolatban.
2015. 07. 02.
45-ös pihenő a kamionban, vagy mégsem? Öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Napok óta borzolja a kedélyeket kamionos körökben egy jogszabály.  Szárnyra keltek találgatások, rémhírek.  Feltételezem, akinek érvényes GKI vizsgája van az hallott az 561/2006 EK rendeletről és ismeri is annak tartalmát.
2015. 07. 01.
A TEVÉKENYSÉGIGAZOLÓ LAP használata
Amikor a menetíró készüléket a gépkocsivezető nem tudja használni (szabadságon, betegállományban van, nem tachográfos autót vezet, egyéb munkát végez) akkor is el kell tudnia számolni a vezetés napjával, és az azt megelőző 28 nappal.