AETR

2016. 10. 11.
A „négykezes” munka előnyei, hátrányai. Bagolyjárat ismertető!
Egy korábbi írásunkban olvashattok arról, hogy a „négykezes” , azaz két fős járaton dolgozó gépkocsivezető párosok hogyan tudnak megfelelni az 561/2006/EK rendelet előírásainak. Most más irányból közelítjük meg a témát. Azt boncolgatjuk milyen előnyei és hátrányai vannak ennek a speciális vezénylésnek a munkáltatók és a gépkocsivezetők szempontjából. 
2016. 05. 14.
TESZT az 561/2006/EK rendelet gyakorlati alkalmazásáról.
1. Mit szabályoz az 561/2006/ EK rendelet?
2016. 03. 01.
francia kontrol
Az interneten terjed az a „rémhír”, hogy a franciák megkövetelik a négykezes járatok gépkocsivezetőitől is a 45 perc szünetet a 4,5 óra vezetés után. A négykezes járatok egyik nagy előnye veszne el ezzel.
2015. 11. 19.
Nagyon fontos, hogy percre pontosan tudjuk azt, hogy állunk a vezetési időnkkel, a pihenőidővel, és a munkaidővel. Ez alatt most az AETR, illetve az 561/2006/EK rendelet szerinti időket értem.
2015. 09. 08.
A tevékenységi módkapcsoló használata
A módkapcsoló tipustól függően más és más: Az analóg (korongos) és a digitális (kártyás) tachográfok is megegyeznek abban, hogy a vezetést automatikusan "húzzák", míg a pihenőt, készenlétet, egyéb munkát nekünk kell kézzel kapcsolnunk. Általában az jellemző, hogy a vezetés után a legtöbb készülék azt a jelet húzza, amire a módkapcsoló legutóbb állítva lett.
2015. 08. 30.
Mágnes a kamionokban
A kamionozás kellékei című írásomhoz hozzászólt egy kolléga: szerinte az egyik legfontosabb kellék a mágnes !   Erről nekem kicsit más a véleményem!
2015. 08. 30.
561/2006/EK rendelet
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE(2006. március 15.)a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2015. 07. 03.
Kamionos leszel? Kezdő kamionosok figyelmébe. III.
Napi munkavégzés A kamionosok életritmusa meglehetősen eltér az „átlagostól”, ehhez valaki könnyebben és van, aki sokkal nehezebben alkalmazkodik. Egyfős járat esetében könnyebb a helyzet, tekintve, hogy 24 órás ciklusban számolunk, 13 óra a „munkaidő” (alapesetről beszélünk, 9 óra vezetés, 45 perc megszakítás, többi rakodás, várakozás, papírmunka stb.) és 11 óra a pihenőidő.
2015. 07. 02.
Egyperces szabály
A tachográfok beszerelésére, üzemeltetésére    vonatkozott a 3821/85/EGK szabályozás. Ezt fölváltotta a  1266/2009/EU RENDELETE (2009. december 16.).a közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről szóló 3821/85/EGK tanácsi rendeletnek a műszaki fejlődésre figyelemmel történő tízedik kiigazításáról.
2015. 07. 02.
45 perc pihenő 2 részletben
Tóth András ( alias Kiscsaládos) barátom tanácsot kért a 45 perces szünettel kapcsolatban.
2015. 07. 02.
45-ös pihenő a kamionban, vagy mégsem? Öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Napok óta borzolja a kedélyeket kamionos körökben egy jogszabály.  Szárnyra keltek találgatások, rémhírek.  Feltételezem, akinek érvényes GKI vizsgája van az hallott az 561/2006 EK rendeletről és ismeri is annak tartalmát.
2015. 07. 01.
A TEVÉKENYSÉGIGAZOLÓ LAP használata
Amikor a menetíró készüléket a gépkocsivezető nem tudja használni (szabadságon, betegállományban van, nem tachográfos autót vezet, egyéb munkát végez) akkor is el kell tudnia számolni a vezetés napjával, és az azt megelőző 28 nappal.