Hírek

2017. 09. 03.
Zöld áram a kamionoknak
Zöld áram a kamionoknak! Azoknak a kollégáknak, akik nyitott szemmel járják a Hegyeshalom-Suben útvonalat, bizonyára feltűnt, hogy 2017. május 03. óta az S1 úton Schwechaton a magyar kamionosok által kedvelt ÖMV-s parkolóban, és az A1 Kesselhof ASFINAG parkolóban megjelentek a hűtős kamionokat zöld villanyárammal ellátó terminálok.
2017. 08. 15.
Bajorország tündérkastélyai.... A világot látni kell!
Szombaton Németországban az A7-es autópálya mentén az egyik faluban kellett volna rakodnunk. A rakodás meghiusult, mi pedig a legközelebbi benzinkútra mentünk, az Allgäuer Tor Ost-ra. Akkor már több, mint egy hete a fülkébe voltunk zárva a kellemetlen esős idő miatt, de a délutáni derült égbolt és napsütés kirándulásra ösztönzött bennünket. Sajnos a közelben semmiféle látnivaló nem akadt.
2017. 08. 14.
Kirándulás Párizsban. II. rész. Most a Louvreban jártunk.
Az előző párizsi kirándulásunk alkalmával is megnéztük, és Nelli fotózta  a Louvre épületét.  Amikor nyáron áthaladtunk az épület alatti boltíveken, és láttuk a híres üvegpiramist is, elhatároztuk, hogy megnézzük a múzeumot, ha az időjárás „bekerget” bennünket az épületbe. Február 21-én ez bekövetkezett. 45 órás pihenőt kellett töltenünk, és az időjárás  is barátságtalan volt a szabadtéri programokhoz, ellenben  ideális egy múzeum látogatásra. Nekivágtunk....
2017. 08. 06.
Minden út Rómába vezet...
A közelmúltban gyakran volt Róma peremkerületét érintő fuvarfeladatunk. Már régóta szerettük volna megnézni Róma nevezetességeit, de eddig nem sikerült elég közel megállnunk a városhoz. Végre eljött ennek is az ideje.
2017. 08. 01.
Kamionstop Luxemburgban
Luxemburg földrajzi elhelyezkedésénél és méreténél fogva speciális helyzetben van a kamionstop szempontjából. A kicsi országot nyugat és észak felől Belgium, keletről Németország, délről Franciaország határolja.
2017. 07. 16.
Île-de-France kamionstop
A nyári kamionstop kapcsán gyakran fölvetődik egy Párizs környéki „specialitás”, ami a legtöbb tilalmi listában csak szövegesen lehet megtalálni. Ezeken a szakaszokon TILOS kamionnal közlekedni a táblázatban megjelölt időszakban.
2017. 06. 18.
Tranzit Svájcon keresztül
A minap (is) Svájcban jártunk, és a határon egy török kollégával találkoztunk, aki kétségbeesetten szaladgált össze vissza, életében először járt erre. Az ő „heroikus küzdelme”, és patakokban csorgó verítéke láttán született meg az elhatározás, hogy írjunk pár sort a svájci tranzitról.
2017. 06. 10.
Nyári  „kamionstop”
A kamionstopot a turisták védelmére vezették be. Bár erről a legtöbb kamionosnak az a véleménye, hogy inkább bennünket kellene védeni a sok kisautóstól.A hétvégéken megélénkül a személyautós forgalom, és ekkor a kamionok kitiltásával próbálják a zsúfoltságot csökkenteni.
2017. 05. 21.
Éjszakai – kamionos - munkavégzés szabályozása
A közelmúltban több kérdést is kaptunk az éjszakai munkavégzés szabályozásával kapcsolatban. Ez a témakör is hasonlít a heti pihenőidők ( 45 órás, vagy annál hosszabb ) gépkocsiban való eltöltésének tilalmához. Eddig is létezett a szabály, csak nem foglalkoztak a betartatásával, nem büntettek érte, ha megszegte a gépkocsivezető.
2017. 05. 15.
„Heti pihenőidő” vagy hétvégi pihenőidő?
A közelmúltban az egyik közösségi oldalon nagy vita alakult ki a heti pihenőidőkkel kapcsolatban. Az általunk nagyra becsült Kuzma Ferenc szakértő hírlevelet is küldött a témával kapcsolatban. Mi is úgy látjuk, sok a félreértés ezért összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat. 
2017. 02. 14.
 Mont Blanc és a Frejus alagút
Az Alpok Európa legmagasabb hegysége, legmagasabb pontja a Mont Blanc: 4808 m.  Kamionnal természetesen nem lehet a csúcsot megközelíteni, még gyakorlott hegymászóknak is komoly kihívást jelent.
2017. 01. 06.
Környezetvédelmi zónák Európa szerte
Európában egyre több országban, városban tapasztalhatjuk, hogy a környezetvédelem égisze alatt olyan övezeteket hoznak létre, ahová nem hajthat be minden gépkocsi, illetve a behajtásukat alacsony káros anyag kibocsájtáshoz kötik. A magyar gépkocsivezetők által jól ismert két rendszerről már korábban írtunk. 
2016. 12. 12.
Rakomány elhelyezése
A gépkocsivezető egyik fontos feladata, hogy gondoskodjon a rakomány megfelelő elhelyezéséről. Nemzetközi gépkocsivezetőnek nem feladata a rakodás,  csak annak irányítása! A legegyszerűbb eset az, amikor teljes rakományt viszünk 'A' pontból 'B' pontba, és az áru EUR palettákra van felrakva, azokra fóliával rögzítve, egyforma magas, és minden paletta közel egyenlő súlyú.
2016. 12. 10.
A földrajzi koordináta-rendszer
Nincsen új a nap alatt! Mint sok más dologra, így a földrajzi koordináta-rendszerre is igaz, hogy már az ókori görögök is ismerték, használták. Egy földrajzi hely szélességgel és hosszúsággal történő meghatározását, illetve az elnevezéseket már Hipparkosz (i. e. 190–125) is használta geográfiai munkájában. Ptolemaiosz (i. sz. 2. sz.) Almageszt című munkájában közel 8000 település, sziget, tájékozódási pont koordinátáit adta meg. Elsőként Dikaiarkhosz (i. e. 3.
2016. 11. 23.
Kolumbusz szülővárosa - Genova
Genova Olaszország legnagyobb és a Földközi-tenger második legnagyobb kikötője (Marseille után). Liguria székhelye, a Nyugati- és Keleti- Riviéra találkozásánál fekszik, fontos közlekedési csomópont. Milánóból az A7-es, Torinóból az A26-os, Pisából az A12-es, Nizzából pedig az A10-es autópályán közelíthető meg.
2016. 11. 11.
Hazai vizeken - Kompozás Esztergom és Párkány között
Ez év szeptember 9-én átadták a teherkomp átkelőt Esztergom és Párkány között. Az 1,1 milliárd forintos beruházással egy nap 150-200 kamion is átkelhet a Dunán. A teherkomp maximum 25 darab 40 tonnás kamion szállítására alkalmas. Mindezt 1800 négyzetméter rakfelületen.
2016. 10. 13.
Közúti ellenőrzés-Bitte Folgen
A közúti ellenőrzés szenvedő alanyának lenni a kamionos munka árnyoldalaihoz tartozik. Aki rendszeresen vezet, előbb-utóbb biztosan bele fut egy ilyenbe. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 44. §-a határozza meg, hogy a közúti közlekedéssel kapcsolatos ellenőrzési feladatokat mely hatóságok láthatják el.
2016. 10. 11.
A „négykezes” munka előnyei, hátrányai. Bagolyjárat ismertető!
Egy korábbi írásunkban olvashattok arról, hogy a „négykezes” , azaz két fős járaton dolgozó gépkocsivezető párosok hogyan tudnak megfelelni az 561/2006/EK rendelet előírásainak. Most más irányból közelítjük meg a témát. Azt boncolgatjuk milyen előnyei és hátrányai vannak ennek a speciális vezénylésnek a munkáltatók és a gépkocsivezetők szempontjából. 
2016. 10. 09.
Látnivaló Fernetti közelében.Kirándulás a Duino kastélyhoz.
Sok kamionos lép be Olaszországba Fernettinél, és halad az A4/E70 autópályán az ország belseje felé. Közülük sokaknak feltűnhetett már a Castello di Duino tornya, amely jól látható az autópályáról mindkét irányból. Szerencsére van benzinkút is mindkét oldalon, amelyeket gyalogos aluljáró  köt össze.
2016. 08. 25.
Mi a DAF Akadémián végeztünk! - DAF EcoDrive+ képzéssel a jövő útján!
Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF márka, és ez nem a véletlen műve. A  DAF Hungary Kft.,  2015-ben is megőrizte vezető pozícióját a hat tonna össztömeg feletti tehergépkocsik jelentős növekedést mutató magyarországi piacán.
2016. 08. 19.
Mentesség az 561/2006/EK rendelet hatálya alól
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE (2006. március 15.) a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2016. 07. 26.
Átkelés a Brenner-hágón kamionnal
A Brenner-hágó (németül Brenner, Brennerpass, olaszul Passo del Brennero) Ausztria Tirol tartománya és Olaszország Dél-Tirol régiója közötti jelentős közlekedési útvonal, 1374 m tengerszint feletti magasságban fekvő hegyvidéki átkelőhely a Keleti-Alpok részét képező Ötz-völgyi-Alpokban.
2016. 07. 26.
Gépjárművezetői kártya cseréje
A 165/2014-es EK rendeletben ez olvasható: A járművezetői kártyák kiállítása: “1) A járművezetői kártyát a járművezető kérésére annak a tagállamnak az illetékes hatósága állítja ki, amelynek területén a járművezető szokásos tartózkodási helye található.
2016. 07. 25.
Neutrális fuvar
A gépkocsivezetők, és gyakran a diszpécserek / irányítók körében is van tisztázatlan kérdés a neutrális fuvarokkal kapcsolatban. A neutrális / neutrális = nem érzékelhető eredményű, (cselekvés, tényező, körülmény) amely nem okoz látható változást egy folyamatban, állapotban / fuvar kifejezés egy olyan fuvarfeladatot jelent, ahol a felrakó cég nem tudhatja meg, hogy
2016. 07. 23.
Visszaírás a vezetői kártyára
A 165/2014/EK rendelet egyértelművé tette, hogy a vezetői kártyára mikor, és mit kell visszaírni.  „A tagállamok nem írhatják elő a járművezetők számára annak követelményét, hogy dokumentálják a jármű elhagyása során végzett tevékenységeiket.” (34. cikk 3.
2016. 07. 23.
Garda tó
A Garda-tó Olaszország legnagyobb tava. A tó az utolsó jégkorszakban képződött.
2016. 06. 19.
Kirándulásaink "műhelytitkai".
„A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el.” (St. Ágoston)
2016. 06. 17.
Amszterdamban kirándultunk
Amszterdam Hollandia királyi fővárosa, ahol rengeteg látnivalót találunk, így egy nap nem is elegendő, hogy valamennyit felkeressük. Nekünk pont itt kellet eltöltenünk egy 45 órás pihenőt, így megragadtuk az alkalmat, hogy kiránduljunk egyet ebben az „Észak Velencéjének” is nevezett városban.  
2016. 06. 13.
Kirándulás Ljubljanában
Olyan fuvarfeladatot kaptunk, hogy 9 óra pihenőt kellett eltöltenünk Brnikben, a ljubljanai repülőtéren.  Ide már nagyon közel van a Szlovén főváros, légvonalban kb. 20 km. 
2016. 05. 14.
TESZT az 561/2006/EK rendelet gyakorlati alkalmazásáról.
1. Mit szabályoz az 561/2006/ EK rendelet?
2016. 04. 15.
Légiáru fuvarozás /Air Cargo /- „Repterezés” Prevost
A szakmában dolgozó kollégák véleménye nagyon eltérő a repterezésről. Vannak kollégák, akik semmi pénzért nem végeznék a kevés hátránya miatt, és van, aki nagyon szereti természetesen az előnyei okán. Mindenkinek más a jó! Mi már több cégnél reptereztünk, a munkával kapcsolatos tapasztalataink  nagyon hasonlóak.  Boncolgassuk kicsit a témát! 
2016. 03. 26.
Tavaszi óraátállítás
Március utolsó vasárnapján  kezdődik a nyári időszámítás, az európai gyakorlatnak megfelelően hajnali 2 órakor 3 órára kell igazítani az órákat. Nekünk, gépkocsivezetőknek  a tachográf óráját is át kell állítanunk, mert annak mindig az autó honossága szerinti helyi időt kell mutatnia. Ehhez szeretnék most segítséget nyújtani.
2016. 03. 13.
Hajózás kamionnal (kompátkelés)
Hajózás A közelmúltban olyan fuvart kaptam, hogy Németországból Svédországba kellett mennem. Áthajóztam Travemündéből Malmőbe. Ez nem egy nagydolog, bárkivel előfordulhat. Hogy miért is írok erről?
2016. 03. 13.
Kompozás rövidtávon
A héten volt egy olyan kamionos fuvarom, amikor is a svédországi Helsinborgból a dániai Helsingorba kellett komppal átkelnem. A térképen jól látszik, hogy a két kikötő között nem nagy a távolság. Szabad szemmel is látszik a túlsó part, és a hajózás mindössze 20-30 percet vesz igénybe. Készítettem néhány képet is. 
2016. 03. 01.
francia kontrol
Az interneten terjed az a „rémhír”, hogy a franciák megkövetelik a négykezes járatok gépkocsivezetőitől is a 45 perc szünetet a 4,5 óra vezetés után. A négykezes járatok egyik nagy előnye veszne el ezzel.
2016. 02. 14.
ADR
 Az ADR értelmében a következő szállítási módok lehetségesek:
2016. 01. 23.
Figueres, Dali
Még valamikor 2014 nyarán egy nagy értékű fuvar kapcsán Barcelonába tartottuk. Ezzel az áruval csak kijelölt őrzött parkolóban állhattunk meg. Spanyolországban, Figueres közelében, a 3-as kijáratnál van a sokak által ismert Padrosa TIR parkoló. Itt álltunk meg mi is. Maga a parkoló kamionos szemmel jól felszereltnek mondható (zuhany, Wifi, bolt), ellenben elég zsúfolt. Nem is nagyon akaródzott ott maradnunk.
2016. 01. 19.
Útdíjfizetés Belgiumban! – Változás 2016-ban!
A több országra is érvényes Eurovignette rendszer 2016 áprilisától megváltozik.  Egyelőre csak Belgiumban módosul az útdíjfizetés. Ott a jelenlegi időalapú rendszert felváltja a műholdas technológián alapuló, a megtett út hosszával (km alapú) arányos útdíjfizetés.
2016. 01. 09.
Téli gumi, hólánc használata nemzetközi fuvarozásban
A téli gumi téma lassan-lassan egy lerágott csont, amit így ősszel, a tél közeledtével elő lehet venni. Nem is akarok arról írni, hogy +7 fok alatt stb., fontosabbnak tartom, hogy sok országban van előírás a téli gumi és a hólánc használatáról.
2016. 01. 05.
Lehet-e kétszer műszakot „kezdeni" egy napon?
A rövid válaszom, hogy IGEN! Gyakran találkozunk ezzel a témával. A „parkolói pletykák” szerint nem szabad ugyanazon a naptári napon kétszer kezdeni! Viszont a mi munkánkat nem a mendemondákra kell alapoznunk, hanem az 561/2006/EK rendeletre! 
2015. 12. 29.
Ködlámpa használata
Ősszel és télen az autósok általában gyakrabban használnak ködfényszórót és ködlámpát.
2015. 12. 08.
Kirándulás Bilbaoban
Bilbao városa Vizcaya (Bizkaia) tartomány közigazgatási központja. Az Ibériai-félsziget északi részén, a francia és a spanyol határ között fekszik, az Atlanti-óceán partján. A városon a Nervión folyó folyik keresztül, fontos öble a Vizcayai, más néven Bilbao-öböl. Hivatalos nyelve a baszk.
2015. 12. 04.
ADR
Gyakran tapasztaljuk, hogy a kollégák arról beszélgetnek  nem szeretnek kinyitott  ADR táblával közlekedni, sőt kifejezetten nehezményezik, ha ADR-es fuvart kell vinniük.  Sokan  feltételezik, hogy a kinyitott tábla vonzó a  hatóságoknak.  A  "rettegés” egyik oka lehet, hogy nagyon sokan "sumákban", "libáért" kapták, vették az ADR Oktatási Bizonyítványt.
2015. 11. 19.
Nagyon fontos, hogy percre pontosan tudjuk azt, hogy állunk a vezetési időnkkel, a pihenőidővel, és a munkaidővel. Ez alatt most az AETR, illetve az 561/2006/EK rendelet szerinti időket értem.
2015. 11. 16.
Az ATP Egyezmény. A hűtést igénylő áruk fuvarozása I.
Az élelmiszerek nagyobb távolságra történő szállítása olyan járművet igényel, amely képes egy állandó hőmérséklet biztosítására, képes hosszabb időn keresztül olyan mikroklímát teremteni egy zárt rakodótérben, ahol az áru megőrzi eredeti minőségét, állapotát.
2015. 11. 09.
A menetlevél
Belföldi fuvarozás esetén rendelet írja elő a menetlevél kötelező használatát. 261/2011-es kormányrendelet határozza meg, a fuvarlevélre és a menetlevélre vonatkozó követelményeket.  Menetlevél szükséges a saját számlás közúti áruszállítást végző teherjármű és saját számlás személyszállítást végző autóbusz esetén.
2015. 11. 06.
Mi a teendő BALESET esetén?
A közlekedési balesetek sajnos gyakran megkeserítik a kamionosok életét is. Már az is elég kellemetlen, ha csak dugóba kerülünk egy baleset miatt, és ezért nem tudunk időben a lerakóra, felrakóra érkezni, vagy a betervezett pihenőt, vásárlást meg kell változtatnunk miatta.
2015. 11. 04.
Találkozás a RENDŐRÖKKEL!
A közelmúltban, Németországban az A3 autópályán az Ohligser Heide nevű ARAL benzinkútnál próbáltam meg éjszakára leparkolni. Nem sikerült teljesen szabályosan elhelyezkedni, de a kamionok is elfértek mellettem.
2015. 11. 04.
Kell éjszaka 3 óránként 45 perces szünetet tartani?
A címben szereplő kérdést egy gépkocsivezető kolléga tette föl a kis.aetr@gmail.com elérhetőségen. A kérdésből jól látható, hogy még mindig kiválóan működnek a parkolói oktatások, a "hallottam valahol" jellegű fél információk!
2015. 11. 01.
Tachográf korong kitöltése
Nemzetközi fuvarozásban egyre kevesebb a „korongos” autó, de belföldeseknek még érdekes lehet.   A tachográf korong szabályos kitöltése rendkívül fontos feladata a gépkocsivezetőnek. Sok büntetést már azzal is elkerülhetünk, ha a korongjaink szabályosan vannak kitöltve. Ha a "közeg" azt látja,  hogy még egy korongot sem tudunk kitölteni, akkor ott  bizonyára érdemes más hiányosságokat is keresni!
2015. 10. 23.
Őszi óraátállítás
Óraátállítás 2015. Október 25-én, vasárnap kezdődik a téli időszámítás, az európai gyakorlatnak megfelelően hajnali 3 órakor 2 órára kell igazítani az órákat.
2015. 10. 17.
Az áru átvétele, rakodás, fenntartások
A fuvarozási szerződésben pontosan meghatározzák az áru átvételének helyét, idejét (ami, mint tudjuk nem biztos, hogy megegyezik a feladóval -  CMR kitöltése cikk- ) Mi gépkocsivezetők az irányítástól sms-ben vagy más telekommunikációs eszközön keresztül kapjuk meg  a felrakás helyszínét és idejét.
2015. 10. 16.
IG-L korlátozás
Ausztriában találkozhatunk  a következő jelzéssel :    
2015. 10. 13.
Tachográf szalag nyomtatása- Mikor, mi okból? Mit tartalmazzon? Hogyan és meddig kell megőrizni a szalagot?
Rendelet írja elő, hogy tartalék nyomtató szalagnak   lennie kell a gépkocsiban, hogy szükség esetén tudjunk nyomtatni, illetve az ellenőr ki tudja nyomtatni azokat az adatokat, amelyekre kíváncsi.
2015. 10. 02.
A vezetési-és pihenőidők szabályai – az alapok!
A vezetési-és pihenőidők szabályai – az alapok!
2015. 09. 30.
OKTATÁS, TOVÁBBKÉPZÉS, KIS ANDRÁS
Hivatásomban keresem a szakmai kihívásokat, ilyen például a fuvarozás speciális szakterületei. Kiemelten foglalkoztat az ADR és vezetési és pihenőidők szabályait tartalmazó 561/2000/EK rendelet értelmezése, alkalmazása. Szívügyemnek tekintem a szabályos munkavégzés népszerűsítését, mely hosszú távú érdeke a munkáltatónak és munkavállalónak is.
2015. 09. 14.
Nem mi írtuk, de rólunk szól! Interjú a Truck magazinban!Szabó Nelli, Kis András
2015. júniusában a Szegedi Kamionos találkozón nyilatkoztunk a Camion Truck & Bus magazin szakújságírójának. (Készítette: Papp Erzsébet)
2015. 09. 12.
CEMT engedély
CEMT = Conférence Européenne des Ministres des Transports: Közlekedési Miniszterek Európai Konferenciája. CEMT: az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája, amely egy 1953-ban megalakult kormányközi szervezet. A CEMT egyezményről az  56/2005. (VII.7.) GKM rendelet   szól.
2015. 09. 11.
Nyerges szerelvény szét és összeakasztása
Mint közülünk oly sokan, én is forgózsámolyos pótot húztam a C+E tanfolyamon, és a vizsgán is. Az első "fuvarom" is egy D344-es által vontatott pótkocsival volt még a 80-as évek elején, Mezőtúrról mentünk a Mátrába.
2015. 09. 11.
A különleges fuvarfeladat
Leggyakrabban az fordul elő, hogy A pontból B pontba viszünk egy teljes rakományt.Ismerős helyről ismerős helyre, azon az útvonalon, amelyen már számtalanszor gond nélkül áthaladtunk. Néha az is előfordul, hogy gyűjtőfuvart viszünk, amibe belekeveredhet egy-két érdekes cím is.
2015. 09. 08.
Amit az EKÁER számról tudni kell!
Nekünk nemzetközi gépkocsivezetőknek  is tudnunk kell az EKÁER létezéséről és annak legfontosabb szabályairól, de az ezzel kapcsolatos terhek leginkább a fuvarszervezőkre hárulnak. Felrakás után az áruval kapcsolatos adatokat meg kell adni az erre hivatott személynek (diszpécser, irányító, fuvarszervező), aki  az EKÁER rendszerben megteszi a fuvarfeladattal kapcsolatos bejelentést.
2015. 09. 08.
A tevékenységi módkapcsoló használata
A módkapcsoló tipustól függően más és más: Az analóg (korongos) és a digitális (kártyás) tachográfok is megegyeznek abban, hogy a vezetést automatikusan "húzzák", míg a pihenőt, készenlétet, egyéb munkát nekünk kell kézzel kapcsolnunk. Általában az jellemző, hogy a vezetés után a legtöbb készülék azt a jelet húzza, amire a módkapcsoló legutóbb állítva lett.
2015. 09. 03.
ÁLLÓFŰTÉS javítás
Szombaton történt egy kis kellemetlenség: Az állófűtésem elkezdett csipogni, és azt írta ki, hogy " heizug fehler" ( fűtés hiba). Aki látott már ilyet, az tudja mit jelent! Szerencsére kellemes őszi idő van itt Svédországban. De azért nem árt, ha jó a kályha!
2015. 09. 03.
TOLL COLLECT - Német autópályadíj fizetés
Németország az egyik leggyakrabban  érintett ország a Magyar kamionosok számára. Az útdíjat az un. toll collect rendszeren keresztül fizetjük. Két nagy csoportja van a járműveknek: amelyekbe be van építve az obu, és amelyekhez a terminálokon kell ELŐRE megvásárolni az út igénybevételére jogosító tikettet.
2015. 09. 03.
DUGÓDÍJ Svédországban
2013. januárjában Svédország két legnagyobb városában Stockholmban, és Göteborgban bevezették a dugódíjat! Már decemberben föltűntek a képen látható táblák, és kamerák, rosszat sejtettem! Gondoltam, hogy nem fogják megkönnyíteni a kamionosok életét!
2015. 09. 03.
kamionozás kellékei
Ahogyan azt már korábban is írtam, a kamionozás nem az autó méretét, hanem egy életformát jelöl. Ehhez az életformához jó néhány speciális tárgyi eszközre van szükség, főleg ha hetekig uniózik valaki.
2015. 08. 30.
Mágnes a kamionokban
A kamionozás kellékei című írásomhoz hozzászólt egy kolléga: szerinte az egyik legfontosabb kellék a mágnes !   Erről nekem kicsit más a véleményem!
2015. 08. 30.
561/2006/EK rendelet
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE(2006. március 15.)a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2015. 08. 28.
Hogyan lehetsz kamionos?
Gyakran teszik fel nekem a címben szereplő kérdést, ezért megpróbálom összefoglalni az erre adandó választ. Sajnos a hivatásunk nem lett szakmásítva mégis inkább a Nemzetközi gépkocsivezető megnevezést használnám a kamionos helyett.  Sajnos egyre több embertől hallom, hogy azért lesz vagy szeretne kamionos lenni, mert azok jól keresnek ....
2015. 08. 26.
Svájci kontrollparkolók és a rejtélyes „S” betű!
Svájcban jártamban-keltemben láttam a képen látható jelzést a kamionokon.  A számtalan kontrollparkoló előtt araszolva, illetve a sorban állva irigykedve néztem azokat, akik elsuhantak a sor mellett a jelzés birtokában.
2015. 08. 26.
A címben feltett kérdésre a rövid válasz: IGEN!  De nézzük meg ezt a kérdést alaposan! Amint azt tudjuk, az 561/2006/EK  rendelet II. fejezet 6. cikk   
2015. 08. 21.
Tanulás helyett NYELVTUDÁS, az anyanyelv elsajátítás könnyedségével!
Ha folyamatosan úton vagy és különböző országokban tartózkodsz rövidebb-hosszabb ideig, akkor már Te is láthatod, hogy a helyi nyelv (vagy egy „világnyelv”) jó elsajátítása nélkül szinte lehetetlen vagy nagyon nehéz a boldogulás, ügyintézés. 
2015. 08. 21.
Papírtérkép kontra GPS
Sok embert foglalkoztat a gondolat, hogy kamionozáshoz mi a jobb: a GPS, vagy a papírból készült, "hagyományos" térkép?
2015. 08. 16.
Hányszor lehet "kezdeni" egy héten?
A  rendszeres olvasóink tudják, hogy a Kamionos Kollégák Klubja Facebook oldalon is lehet kérdezni a vezetési és pihenőidőkkel kapcsolatban. Oda érkezett a következő kérdés:- Hány alkalommal lehet műszakot kezdeni egy héten? 
2015. 08. 16.
Palacsintás Király
A közelmúltban Rotterdamban, a Distripark nevű parkolóban hétvégéztünk. Voltunk páran magyarok. Ott volt Bóka Laci barátom is. Éreztem, hogy a hétvégén   az  élelmezésünkkel nem lesz probléma, mert Laci szeret, és ami a fő, tud is főzni! Egyeztettünk, hogy ki szeretne enni, és mit főzzünk. Összedobtuk a rávalót, majd elmentünk Hogvlietbea LIDL áruházba. A menüben szerepelt a palacsinta is, mint Laci egyik specialitása. Mondja ám, hogy vegyünk lisztet is, mert neki fogytán a készlete!
2015. 08. 14.
CMR Egyezmény, CMR kitöltés
A CMR Egyezmény
2015. 08. 14.
UMWELT ZONE
KÖRNYEZETVÉDELMI ZÓNA , MELY MINDEN JÁRMŰRE VONATKOZIK, TEHÁT KISAUTÓKRA ÉS KAMIONOKRA IS !!!! Németországban már régóta találkozhatunk az umwelt zone intézményével.
2015. 08. 10.
UMWELT plakett Bécsben is
2015. JANUÁR 1-TŐL KÖTELEZŐ A KÖRNYEZETVÉDELMI MATRICA BÉCSBEN!
2015. 08. 10.
Lärmschutz, közlekedés éjszaka Ausztriában
Ausztriában este 10 és reggel 5 óra között tilos a 7,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű tehergépkocsiknak közlekedni! Kivétel: az alacsony zajkibocsájtású autók, amelyek rendelkeznek az erről szóló érvényes igazolással.
2015. 08. 07.
A közelmúltban elárasztotta a kamionos oldalakat a tevékenységigazoló lap megszűnéséről szóló írások sokasága. Mit kell erről pontosan tudni? Az Európai Parlament és a Tanács 165/2014/EU rendelete (2014. február 4. ) 34-es cikke alapján:
2015. 08. 06.
A fuvarozás, ezen belül a nemzetközi fuvarozás különösen költségérzékeny tevékenység. Sajnos nem a gépkocsivezetők bére a legnagyobb tétel (bár sok vállalkozás ezen spórol), hanem az üzemanyag költség, és az útdíj adja a legnagyobb költséghányadot. A vállalkozásnak és a gépkocsivezetőnek is elemi érdeke, hogy NE fizessünk többet az úthasználatért, mint amennyit feltétlenül szükséges!
2015. 07. 29.
Nagy értékű fuvarozás
Nemzetközi gépkocsivezetői  pályám nagy értékű szállítással kezdtem. Komáromból fuvaroztunk mobiltelefonokat Európa sok országába. Az elmúlt 10 évben a fuvarozás eme speciális szegmensében is történt rengeteg változás. Elsősorban a szállítmányok biztonsága terén. A közelmúltban is dolgoztunk egy ilyen cégnél.
2015. 07. 25.
Muldés rakodás
A mulde egy német szó,  jelentése: vályú. Találó elnevezése a muldés pótkocsinak, mert a lényeg az, hogy a rakfelület közepén a pótkocsi első harmadától a végéig egy vályú található, amely több darabból álló takaró elemekkel van le fedve. Ezekre azért van szükség, hogy pl.
2015. 07. 23.
joloda
A jolodás félpótkocsit a papírtekercsek  szállítására találták ki. Lényege, hogy a ponyvás félpótkocsi padlójában 4 db párhuzamos hosszanti sín van, amelyben a joloda kocsik tudnak gurulni.
2015. 07. 23.
DIGITÁLIS tachográfok kezelése
Kicsi gyermekeimnek szoktam mondani: Ha egy új műszaki eszközt vesztek kézbe, célszerű elolvasni a kezelési útmutatót! Abból sok kérdésre megvan a válasz, sőt sok kérdés eleve föl sem merül!
2015. 07. 23.
Digitális tachográfok kezelése II.
A digitális tachográfok kezelése I. részben megismerkedtünk a készülék főbb jellemzőivel, a reggeli elindulással. Következzenek a nap folyamán előforduló „események”!
2015. 07. 16.
id card
Svájcban, és Lichtensteinben nem csak autópályadíjat kell fizetnünk a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó gépkocsik , és járműszerelvények után, hanem minden Svájcban  megtett km után fizetnünk kell történjen az bármilyen úton.
2015. 07. 16.
Kirándulás Monacóban
Fuvarfeladatunk úgy hozta, hogy 9 óránál több pihenőt kellett Nizza közelében töltenünk. Szívesen maradtunk volna a nizzai tengerparton, ami kb. 7 km hosszan terül el, de nem találtunk alkalmas helyet arra, hogy a kamionnal leparkoljunk hosszabb időre. Diszpécserünkkel egyeztettünk, mi pedig latolgattuk a lehetőségeket. Az A8-as autópályán indultunk Ventimiglia felé. Kb. félúton található egy Avia benzinkút, ahonnét gyönyörű kilátás nyílik Monacora.
2015. 07. 11.
AETR, vagy 561? Mikor, melyiket kell alkalmazni?
Az AETR:  egy rövidítés, Francia mozaikszó: Accord Européen Transports Routiers.A nemzetközi közúti fuvarozást végző járművek személyzetének munkájáról szóló Európai Megállapodás. Genfben, 1970. július 1-én jött létre, hazánkban a 2001.évi IX. törvény hirdette ki. 2001. évi IX. törvény
2015. 07. 11.
24, és 45 órás pihenő
Kornél barátommal már régen találkoztam, most is csak SKYPE segítségével tudtunk beszélgetni. Ő Angliában várt rakodásra, én éppen Németországban jártam hasonló cipőben. Szóba került a blogom, és  hogy a kamionozás mellett oktatással is foglalkozom. Rögtön meg is kérdezett 1-2 dolgot, mert GKI vizsgára készül, és Ő sem "libáért" akarja a kis kártyát megszerezni.
2015. 07. 11.
Munkalehetőségek GÉPKOCSIVEZETŐKNEK!
Először is elnézést kérek minden kedves érdeklődőtől, aki azt gondolja a cím alapján, hogy itt és most megtalálja álmai munkáját!
2015. 07. 11.
Kamionos leszel? Kezdő kamionosok figyelmébe! I. rész
Mind gyakrabban kapok levelet kezdő, leendő kollégáktól, akik a kamionos szakma iránt érdeklődnek. Úgy tűnik ismereteik elég hiányosak, ezért hasznos lehet egy összefoglaló a számukra.
2015. 07. 11.
Kamionos leszel?Kezdő kamionosok figyelmébe! II. rész
Indulás! Amikor megvan a munkahely, és a kolléga, akivel össze kell bútorozni egy autóba, érdemes megbeszélni, hogy ki, mit hoz magával. Bár a kezdő kamionosnak ekkor még meglehetősen hiányos a felszerelése. Szinte minden, szakma iránt érdeklődő felteszi a kérdést, mit és mennyit vigyen magával. Azt a választ szoktam adni: gondolja végig egy napját, hogy mire is lehet szüksége a felkeléstől a lefekvésig.
2015. 07. 03.
Kamionos leszel? Kezdő kamionosok figyelmébe. III.
Napi munkavégzés A kamionosok életritmusa meglehetősen eltér az „átlagostól”, ehhez valaki könnyebben és van, aki sokkal nehezebben alkalmazkodik. Egyfős járat esetében könnyebb a helyzet, tekintve, hogy 24 órás ciklusban számolunk, 13 óra a „munkaidő” (alapesetről beszélünk, 9 óra vezetés, 45 perc megszakítás, többi rakodás, várakozás, papírmunka stb.) és 11 óra a pihenőidő.
2015. 07. 03.
Kamionos leszel? Kezdő kamionosok figyelmébe. IV.
Címkeresés: Azt gondolnánk, hogy a mai GPS-ek mellett ez a kérdés teljesen idejét múlt, de előfordulnak problémák. Alap esetben a megfelelő cím és valós cég név szerepel a megbízásban, de gyakran találkozunk olyan esettel, amikor valamilyen információ pontatlan.
2015. 07. 03.
NÉGYKEZES
A négykezes (4kezes) hallatán az embereknek leginkább a zongorázás jut eszébe,  vagy valami egészen más, de nekünk, gépkocsivezetőknek leginkább a "többfős járat", amit szintén négykezesnek hívunk.
2015. 07. 02.
Egyperces szabály
A tachográfok beszerelésére, üzemeltetésére    vonatkozott a 3821/85/EGK szabályozás. Ezt fölváltotta a  1266/2009/EU RENDELETE (2009. december 16.).a közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről szóló 3821/85/EGK tanácsi rendeletnek a műszaki fejlődésre figyelemmel történő tízedik kiigazításáról.
2015. 07. 02.
szabadság
Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a munkáltatók nagy többsége minden alkalmat megragad, hogy megrövidítse a gépkocsivezető munkavállalókat. Nézzük pl. a szabadság kérdését! Azt vettük észre sok kolléga vagy tévesen, vagy egyáltalán nincs is birtokában a megfelelő információnak e témában. Van, aki nem is tudja, hogy becsapják! Pedig a szabadság kérdésében a Munka törvénykönyve egyértelműen fogalmaz, könnyű tetten érni a munkáltatót!
2015. 07. 02.
Jó bornak nem kell cégér” - Fluktuáció: munkaerő elvándorlás
Közel fél éve tart a keresgélés, megfigyelés, információgyűjtés a nemzetközi gépkocsivezetőket alkalmazó cégek körében.Felvetődött egy olvasói kérés is, miszerint hozzunk létre egy 10-es listát a legjobb illetve a legrosszabb munkáltatók rangsorolásával.
2015. 07. 02.
Csökkentett heti pihenőidő visszapótlása
Az 561/2006/EK rendelet II. fejezet 8. cikk (6) pont szerint:
2015. 07. 02.
OUT
Mi is az „OUT” a digitális tachográfokon? Az OUT gyakorlatilag a digitális tachográf kikapcsolását jelenti. Pl. akkor, amikor „mentes” tevékenységet végzünk. Vannak olyan helyzetek, amikor az 561-es rendelet erre lehetőséget biztosít. Melyek is ezek? Az 561/2006/EK rendeletben  kettő helyen is szerepelnek:
2015. 07. 02.
45 perc pihenő 2 részletben
Tóth András ( alias Kiscsaládos) barátom tanácsot kért a 45 perces szünettel kapcsolatban.
2015. 07. 02.
45-ös pihenő a kamionban, vagy mégsem? Öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Napok óta borzolja a kedélyeket kamionos körökben egy jogszabály.  Szárnyra keltek találgatások, rémhírek.  Feltételezem, akinek érvényes GKI vizsgája van az hallott az 561/2006 EK rendeletről és ismeri is annak tartalmát.
2015. 07. 01.
A GO-box használatáról
Akik Ausztriában jártak már 3,5 tonnánál nagyobb autóval, bizonyára találkoztak a Go box nevű szerkezettel, amely az osztrák útdíj megfizetésére szolgál.
2015. 07. 01.
A TEVÉKENYSÉGIGAZOLÓ LAP használata
Amikor a menetíró készüléket a gépkocsivezető nem tudja használni (szabadságon, betegállományban van, nem tachográfos autót vezet, egyéb munkát végez) akkor is el kell tudnia számolni a vezetés napjával, és az azt megelőző 28 nappal.
2015. 06. 30.
Párizs
Sok ember vágya, hogy eljusson Párizsba. Ez a kamionosoknak megadatik, ha hajlandóak egy kevés időt, és pénzt ráfordítani, de még így is sokkal olcsóbb, mint „igazi” turistaként ismerkedni a Francia főváros nevezetességeivel.
2015. 06. 30.
Amikor a kamion vonatra száll
RO-LA , Kombinált fuvarozás, amikor a kamion vonatozik
2015. 06. 30.
A DOHÁNYZÁS ártalmai
Előre bocsájtom, én nem dohányzom,és azt sem szeretem, ha a közelemben valaki rágyújt! Főleg azt útálom, amikor 1000-1200 km utat kell megtenni egy személyautóban, úgy, hogy néhány, hogy is mondjam - gátlástalan - kolléga pöfékel, mondván neki joga van ehhez! Nekem nincs jogom a tiszta levegőhöz? Az egészségem védelméhez?
2015. 06. 26.
TV nézés műholdon keresztül
Sok kamionon látható parabola antenna a parkolókban, főleg a hétvégéken, amikor a legtöbben a 24 órás csökkentett, illetve a 45 órás "rendes" pihenőjüket töltik. Itt jegyzem meg, hogy a 45 órás pihenőt nem szabályos az autóban tölteni, mint ahogyan azt nagyon sokan mégis kénytelenek eltölteni, főleg az unióhoz későbben csatlakozott országok gépkocsivezetői.
2015. 06. 26.
Vezetői kártya és fedélzeti egység letöltése
Az 561/2006/EK rendelet előírja, hogy a vezetői kártyán,és a fedélzeti egységen lévő adatokat időnként le kell tölteni.
2015. 06. 26.
Világhálón a világban – kamionosok internet közelben
A hétzenés kvarcóra óta az internet az egyik legnagyobb okosság, amit az ember kitalált. Ma már szinte nélkülözhetetlen, beépül a mindennapi életünkbe. Információt gyűjtünk, adunk át, közösségi oldalakon regisztrálunk, leszedünk és felteszünk, megosztunk értékes és kevésbé értékes sokszor felesleges dolgokat magunkról, másokról, a világról.
2015. 06. 26.
ÚTVONALtervezés kamionosként
Mielőtt félreértené valaki, előrebocsátom, hogy nem a GPS készülékekről kívánok most írni, hanem arról, hogy mennyire is szerteágazó, sok ismeretlenes egyenlet végeredménye az, amikor megszületik a kamionos fejében a pontos útvonal.
2015. 06. 26.
TIBI kedvence… Pihenő kiterjesztése
Kamionos barátom feleségétől idézek: „Tibi a kamionozásból a legjobban a 66 órás pihenőt szereti!” Nagyon jó gondolat! De honnét is van ez a 66 órás pihenő?
2015. 06. 23.
Benelux napijegy
Belgiumban, Hollandiában, Luxemburgban, valamint Dániában és Svédországban az EUROVIGNETTE megvásárlásával fizetjük az útdíjat, autópályadíjat. Ez egy virtuális matrica, úgy, mint a magyarországi volt, tehát az a lényeg, hogy a vonójármű rendszáma legyen regisztrálva a rendszerben. Tehát nem fontos, hogy a papíron kinyomtatott matrica nálad legyen.
2015. 06. 23.
AdBlue
Megszaporodtak az olyan kamionok, amelyekbe a gázolajon kívül egy AdBlue nevű anyagot is kell tankolnunk. Mi is ez az anyag, mi célt szolgál?